Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

“Amaç, Tutku ve Meslek Doğrultusunda Yol Haritası Oluşturmak” Atölyesi Düzenlendi

25.11.2025
“Amaç, Tutku ve Meslek Doğrultusunda Yol Haritası Oluşturmak” Atölyesi Düzenlendi
İbn Haldun Üniversitesi Kariyer Merkezi ve Psikoterapi Uygulama ve Araştırma Merkezi (İPAM) iş birliğiyle gerçekleştirilen atölye, öğrencilerin kişisel değerlerini, ilgi alanlarını ve kariyer hedeflerini keşfetmelerine fırsat tanıdı. Psikoterapist Yaqeen Sikander, katılımcılara akademik süreçlerini profesyonel yolculuklarıyla uyumlu hâle getirebilmeleri için rehberlik etti. Atölye öncesinde, kurum Müdür Yardımcısı Kübra Kayaokay, merkezin faaliyetleri ve kariyer planlamasında kişisel farkındalığın önemi hakkında katılımcılara bilgilendirme yaptı.

18 Kasım 2025 tarihinde düzenlenen “Amaç, Tutku ve Meslek Doğrultusunda Yol Haritası Oluşturmak” atölyesi, öğrencilerin üniversite deneyimlerini kendi değerleri ve kariyer hedefleriyle bütünleştirmelerine olanak sağladı. Etkinlik, İbn Haldun Üniversitesi Kariyer Merkezi ve Psikoterapi Uygulama ve Araştırma Merkezi (İPAM) iş birliğiyle gerçekleştirildi ve katılımcılara etkileşimli, düşündürücü bir öğrenme ortamı sundu.

Atölye öncesinde, kurum Müdür Yardımcısı Kübra Kayaokay katılımcılara merkezin faaliyetleri hakkında bilgi verdi ve kariyer planlamasının önemine dikkat çekti. Kayaokay, konuşmasında şunları ifade etti: “Kariyer planlaması, yaşam boyu süren bir yolculuktur. Bu süreçte kendinize sormanız gereken temel soru, ‘Kendi potansiyelimi ve yönelimlerimi en iyi şekilde nasıl keşfedebilirim?’ olmalıdır. Kendi değerlerinizi, ilgi alanlarınızı, inançlarınızı ve güçlü yönlerinizi bilmek, sağlıklı ve bilinçli kararlar alabilmenin temelidir. Yolculuk boyunca inişler ve çıkışlar olabilir; önemli olan, bu deneyimlerden öğrenerek yönünüzü netleştirmek ve kendinize güvenle ilerlemektir.”

Kayaokay’ın bu mesajının ardından, Psikoterapist Yaqeen Sikander, öğrencilerle “3 P” modeli: Purpose (Amaç), Passion (Tutku) ve Profession (Meslek) çerçevesinde etkileşimli bir sunum gerçekleştirdi. Sikander, katılımcılara kendi kişisel değerlerini, ilgi alanlarını ve güçlü yönlerini keşfetme yollarını örneklerle gösterirken, bu unsurları kariyer planlamasıyla uyumlu hâle getirmenin stratejilerini paylaştı. Öğrenciler, akademik ve profesyonel yolculuklarını bu çerçevede değerlendirme fırsatı buldu.

Atölye boyunca öğrenciler, farklı kariyer seçeneklerini değerlendirirken motivasyon kaynaklarını ve içsel hedeflerini keşfetme imkânı buldu. “Akademik kariyer mi, özel sektör mü yoksa kamu alanı mı?” gibi karar süreçlerinin ardındaki psikolojik ve duygusal dinamikler üzerinde duruldu. Katılımcılar, duyguların ve kişisel değerlerin rolünü fark ederek, bilinçli ve etkili seçimler yapabilmek için stratejiler geliştirdi.

Sikander’in öğrencilikten profesyonel yaşama geçiş süreçlerine dair paylaşımları, katılımcıların kendi hedeflerini somut ve uygulanabilir bir şekilde planlamalarına katkı sağladı. Ayrıca, bireysel ve grup çalışmalarıyla öğrencilerin akademik süreçlerini kariyer hedefleriyle ilişkilendirmeleri desteklendi.

Atölye, katılımcıların aktif katılımıyla tamamlandı. Öğrenciler, hem kişisel farkındalıklarını artırdı hem de değerlerini ve ilgi alanlarını kariyer planlamasında kullanma konusunda yeni bakış açıları kazandı. Etkinlik, interaktif yapısı ve örneklerle zenginleştirilen içeriği sayesinde, öğrencilerin gelecek meslek yaşamlarına bilinçli ve motive bir şekilde hazırlanmalarına katkı sağladı.

Fotoğraflar